Slack este o aplicație dezvoltată de un startup din San Francisco și seamănă cu altele folosite pentru mesagerie instantă. Totuși, aplicația dispune de anumite funcționalități care au făcut-o să se remarce în mulțime și să fie adoptată în mediul de business, transmite Nytimes.com.
Este vorba de arhivarea automată a tuturor interacțiunilor, un motor de căutare puternic și disponibilitatea pe o gamă variată de platforme. Mai mult, deși permite și comunicarea privată, în Slack toate conversațiile între angajați pot fi accesate de toată lumea din companie care folosește aplicația. Această funcționalitate i-a șocat pe unii angajați, care au adoptat Slack cu reticență.
La doar un an de la lansare, Slack este folosită de peste 500.000 de angajați. În unele companii nu înlocuiește complet e-mailul, ci este folosită ca o metodă de comunicare suplimentară, mai rapidă. Baza de utilizatori a Slack s-a dublat la fiecare trei luni, potrivit lui Stewart Butterfield, co-fondatorul firmei. El estimează că până la sfârșitul acestui an 2-3 milioane de persoane vor folosi aplicația.
Dezvoltatorii Slack câștigă bani din abonamentul de 6,50 dolari pe lună, care permite accesul la funcții suplimentare. Printre clienții Slack se numără nume mari, precum Walmart sau Comcast.